Chip tuning
Dodano: 22 czerwca 2013 21:41
Mechanik u którego robiłem swój samochód zarzucił mi kata, żeby podrasować lekko swoją brykę. BMW podobno ma spore zapasy i ich uszczuplenie niczym nie grozi. Większa moc jest mi raczej zbędna ale większym momentem nie pogardzę. Jeśli ktoś bawił się takie przeróbki chętnie zapoznam się z opinią.
Dodano: 22 czerwca 2013 22:24
W narodzi pokutuje przekonanie, że każde BMW to sportowy potwór (napęd na tył jeszcze o niczym nie świadczy). Silniki BMW przeważnie nie są wysilone ale rezerwy też za wiele w nich nie ma. Ogólnie jak się zdecydujesz to poszukaj dobrego zakładu z zapoznaj się opiniami ludzi, którzy w nim modyfikowali auta. Podkręcanie na elektronice stało się modne i wiele firm ma w swojej ofercie taka usługę. Niestety mało kto ma pojęcie o tym co robi. Moim skromnym zdaniem nie warto się w to pchać ale jak już musisz to przynajmniej zrób to dobrze.
Dodano: 23 czerwca 2013 14:33
Wyciągniesz więcej mocy ale za to pójdzie Ci większe spalanie, więc zdecyduj czy jest to ci potrzebne do szczęścia.
Dodano: 23 czerwca 2013 14:42
Nie bardzo rozumiem jaki jest w tym sens? Może się na tym nie znam ale chętnie posłucham co takiego da wyższy moment obrotowy?
Dodano: 23 czerwca 2013 15:28
ogólnie rzecz ujmując chodzi o większą elastyczność silnika
Dodano: 23 czerwca 2013 17:09
Większy moment obrotowy to większa elastyczność silnika czyli szybsze przyśpieszanie na każdym biegu ale wracając do pytania to gra nie warta świeczki. Co to za silnik? Wszystkie chipy, strumiennice czy inne gadżety są nic nie warte a najlepszym sposobem na poprawę momentu i mocy jest zamiana na lepszy silnik. Jak dla mnie mechanik próbuje cię naciągać na zbędne koszty bo w taki sposób nie uzyskasz zadowalającego efektu.
Dodano: 23 czerwca 2013 19:39
Jak czytam informacje w necie to wychodzi, że macie rację. Dobrze przeprowadzona modyfikacja podobno pomaga ograniczyć nieco spalanie ale odbywa się to kosztem żywotności silnika.
Pieczonka - w skrócie, wyższy moment poprawia komfort podróżowania. Sprawniej wyprzedzasz, szybciej ruszasz, rzadziej zmieniasz biegi (o ile masz manualną skrzynię).
Dodano: 24 czerwca 2013 16:58
No ok ale po pierwsze takie modyfikacje niewiele dają po drugie najważniejsze jest przy ilu obrotach na minutę dostępna jest maksymalna wartość momentu obrotowego, po trzecie większy moment pociąga za sobą większe spalanie więc jaka w tym frajda?
Chciałbym się jednak dowiedzieć jakie to auta mają ten najwyższy moment obr bo z tego co sie orientuję to tylko najdroższe fury na które niewielu stać.
Dodano: 24 czerwca 2013 19:06
Trochę nie bardzo wiem o co pytasz. Moment obrotowy zależy, od charakterystyki pracy silnika i od samego silnika. V czy boxerm mają wysokie momenty. W przypadku rzędówek jest nico gorzej. Relacja między spalaniem a wysokim momentem może być różna i zależeć od bardzo wielu czynników. W przypadku momentu sprawą drugorzędną jest to przy jakich obrotach go osiągasz. Ważniejszy jest przebieg jego krzywej.
Pierwsza
Poprzednia
1
Następna
Ostatnia