Głośne dudnienie w BMW serii 1
Dodano: 3 maja 2013 13:54
Witam. Jestem posiadaczem BMW 116i z 2005 r. z silnikiem 1.6l 122KM. Problem który się pojawił miesiąc temu spędza mi teraz sen z powiek, bo już 3 mechaników nie może stwierdzić co się dzieje. I przechodząc do sedna sprawy.
Przy wchodzeniu na obroty pomiędzy 3000 a 4000 o/min w pewnym momencie szarpie przy ruszaniu. Dzieje się to tylko przy ruszaniu potem w czasie jazdy już jest wszystko ok. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
Dzięki
Dodano: 3 maja 2013 19:20
"pomiędzy 3000 a 4000 o/min w pewnym momencie szarpie przy ruszaniu" - jak ruszasz z piskiem opon to nic dziwnego, że szarpie.
Dodano: 3 maja 2013 19:53
Szarpać może bo silnik przygasa, szarpie bo ślizga się sprzęgło ? Przedstaw więcej informacji. Jak zachowuje się silnik ? czy słychać jakieś dziwne odgłosy z podwozia ? Ogólnie mało prawdopodobna jest sytuacja aby problem występował wyłącznie przy ruszaniu, no może oprócz sytuacji którą opisał Spec.
Dodano: 4 maja 2013 05:33
[quote=Spec]"pomiędzy 3000 a 4000 o/min w pewnym momencie szarpie przy ruszaniu" - jak ruszasz z piskiem opon to nic dziwnego, że szarpie.
[/quote]
Bez pisków :).
Jeśli ruszam powoli tak aby nie przekroczyć 3000RPM to jest ok, (ale takie ruszanie trwa wieki) i kiedy samochód już się rozbuja to dopiero wtedy mogę docisnąć gaz. Po takim zabiegu nic nie szarpie.
Co do dziwnych odgłosów to słychać jakieś dziwne dudnienie w momencie szarpania, ale nie wiem czy to pochodzi z zawieszenia czy z silnika lub skrzyni biegów.
Dodano: 4 maja 2013 20:40
W tym zakresie obrotów wiele samochodów szarpie. W moim byłym Audi i teraz w Scenicu przy tych obrotach zaczynam słyszeć pracę wydechu. Może to dudnienie, które opisujesz to oznaka końca wydechu. Zastanawia mnie tylko po co dajesz mu 3-4 tys przy ruszaniu. W miarę dynamicznie można ruszyć na "pół sprzęgle" i dopiero po ruszeniu kręcić go maszynę wyżej. 4 tys na sprzęgle to jest jeden ryk na światłach.
Pierwsza
Poprzednia
1
Następna
Ostatnia