Nie chce odpalić po uderzeniu

Dodano: 24 sierpnia 2013 11:52
witam! Jestem tu nowy i mam pytanie czy ktos wie co może byc przyczyna tego że nie można uruchomic auta po stłuczce? Czy ten model ma wbudowany czujnik uderzeniowy? Nie mogę odpalić auta po tym jak mój brat cofając uderzył dosc mocno w przód mojego auta. Chodzi o Mazdę 626 V 2.0l diesel z 2001 roku.
Dodano: 24 sierpnia 2013 17:56
Wyglada na to że zadziałał wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa i dlatego auto nie chce zapalić. Trzeba go wyłączyć. Gdzie go szukać powinno pisac w instrukcji do tego modelu.
Dodano: 25 sierpnia 2013 06:14
Mi się wydaje że w tym modelu w ogóle nie ma czujnika uderzeniowego, może aku masz rozłączony?
Dodano: 25 sierpnia 2013 07:25
Niby dlaczego nie ma wyłącznika?
Dodano: 25 sierpnia 2013 16:23
Gdyby akumulator było odłączny to kolega kindolB chyba by zauważył ?! Być może uszkodzony jest jakiś przewód. Nie wiem jak mocne było uderzenie ale przy cofnięciu raczej czujnik nie zadziała. Napisz coś więcej. Czy rozrusznik kręci i nie ma zapłonu ? a może jest zero reakcji?
Dodano: 25 sierpnia 2013 19:29
No nie ma żadnej reakcji jakby akumulator padł zupełnie ale wiem że nie padł bo przed stłuczką normalnie działał. Uderzenie było dośc mocne jak na wycofywanie bo brat próbował świrować i wcisnął gaz do dechy :( Teraz jest już ciemno a dopiero wróciłem więc jutro muszę jeszcze sprawdzić co i jak, każdy mówi że to ten czujnik odciął zapłon ale nie mogę znaleźć żadnych sensownych informacji o nim...
Dodano: 25 sierpnia 2013 20:11
O ile wiem to chyba tylko BMW ma przewody pirotechniczne. W pozostałych autach stosuje się raczej czujniki zderzeniowe lub blokady elektroniczne. Generalnie czujniki odcinają pompę więc pozostałe funkcje auta muszą działać. Żeby powiedzieć coś więcej to trzeba by pomierzyć napięcie na przewodach. Zacznij może do sprawdzenia klem i przewodów od akumulatora.
Dodano: 26 sierpnia 2013 18:35
W wielu modelach czujnik znajduje się za schowkiem pasażera, jest to małe czarne plastikowe pudełko.
Dodano: 26 sierpnia 2013 21:03
Ze znalezieniem na chybił trafił będzie ciężko bo Fiaty włączniki mają np pod kierownica (tam chyba montowane są najczęściej), Alfa pod siedzeniem, stare Fordy w bagażniku a nowe gdzieś pod maską. Chyba najprościej byłoby zadzwonić do serwisu. Ewentualnie można poszukać odpowiedzi na forum Mazdy bo temat jest bardzo skomplikowany.

Powiązane artykuły