Skoda Fabia pierwszy zakup

Dodano: 5 lutego 2013 15:49
Witam, jestem tu nowy więc należy się przedstawić good_by Nazywam się Wojtek i właśnie stoję przed zakupem swojego pierwszego auta. Zdecydowałem się na Skodę Fabię z 2006 roku 1,4 16v +gaz sekwencyjny. Samochód ma przejechane 155tyś i kosztuje 11tyś. Oglądałem to auto już dwa razy i wszystko wygląda ok, w sobotę jestem umówiony na przegląd u mechanika. Jeśli się okaże, że auto jest w dobrym stanie, to je kupię. Chciałem sie jednak zapytać jak to jest z awaryjnością takich samochodów właśnie z przebiegiem powyżej 155tyś? Czy sa jakieś usterki, które wyraźnie nękają ten model? Czytałem dużo o słabym zawieszeniu i problemach z korozją :( . Auto, które chcę kupić miało robione niedawno zawieszenie, a rdzy nie zauważyłem. Jeszcze mam pytanie odnośnie rozrządu, czy w tym modelu montowany jest pasek czy łańcuch? Nie bardzo się na tym znam, a właściciel powiedział, że jest tam łańcuch i jego się rzadko wymienia con_fu . Czy to prawda? Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?? Dzięki za pomoc
Dodano: 8 lutego 2013 17:36
Skoda Fabia to dobry wybór, jak gaz był montowany przez dobrego gazownika, to powinien służyć bez zarzutów(poproś o wszystkie dokumenty i gwarancję)Przebieg mógłby byc mniejszy. Radzę się trochę o to potargować. Mechanik powinien dokładnie obejrzeć zawieszenie i całe podwozie w kierunku ewentualnej korozji. Jeśli o samochód dbano, to raczej nie masz się czego bać. Skoda ma pasek rozrządu, który należy wymieniać co 75tyś km. Jeśli właściciel nigdy tego nie robił, to musisz to zrobić jak najszybciej!! Pogadaj z mechanikiem, bo najczęściej wymienia się też wszystkie rolki i pompe wody. Lepiej zrobic to wszystko przy okazji rozrządu. To nie są małe koszta, więc warto się potargować z właścicielem. Trochę mnie dziwi, że właściciel wprowadził Cię w błąd. Może zrobił to celowo, bo wie że będzie potrzebna wymiana, która jest dość droga.
Dodano: 13 lutego 2013 16:54
koniecznie wymień pasek rozrządu, bo jak padnie to koniec, skoda fabia to dobry wybór ale nie pozbawiony wad. Najczęstsze awarie dotyczą układu zawieszenia i układu kierowniczego. Wnętrze tez pozostawia wiele do życzenia, bo plastiki trzeszczą niesamowicie i jest dość głośno. Pocieszeniem jest dość dobra cena części.
Dodano: 13 lutego 2013 20:17
W naszym kraju praktycznie każdy mechanik naprawi Ci Fabie bo każdy ją zna. Części nie są najtańsze ale też do drogich nie należą. Z racji pokrewieństwa z VW jest dużo zamienników. Nie spotkałem się z łańcuchem w Skodzie więc i w tej którą zamierzasz kupić być go nie powinno. A tak gwoli ścisłości łańcuch wymienia się równie często co pasek (może nie aż tak często ale 155 tys to i na łańcuch za dużo).

Powiązane artykuły