Termistor

Dodano: 17 stycznia 2013 21:01
Potrzebuję informacji na temat tej części. O ile wiem to montowane były w Tico, Matizach, Nubirach itp. Głownie interesuje mnie czy ktoś wie jak jest podłączone to ustrojstwo, czy idzie przez przekaźnik itp.
Dodano: 18 stycznia 2013 15:16
Z tego co kojarzę to termistor był montowany do obudowy pompy paliwa, przewody były lutowane, tak myślę ...
Dodano: 18 stycznia 2013 19:17
Chodzi mi o to jak układ został zabezpieczony przed ewentualnymi przepięciami o ile w ogóle został zabezpieczony. Jak sądzę do obwodu wprowadzone jest 12V a całość zatopiona w paliwie. Moje wątpliwości budzi fakt, iż zasadą działania tej części jest jej podgrzanie i chłodzenie. Ciepło, iskry i benzyna to nie najszczęśliwsze połączenie.
Dodano: 1 lutego 2013 10:18
Co to w ogóle jest ten termistor?
Dodano: 1 lutego 2013 14:47
W dużym skrócie i bez naukowego trucia: jest to ustrojstwo wielkości połowy baterii AAA które jest zamontowane w okolicy pompy paliwa. Zanurzone w paliw jest przez nie chłodzone i obwód jest otwarty. Kiedy paliwo się kończy termistor nagrzewa i zamyka obwód. Taki stan rzeczy skutkuje zapaleniem się kontrolki rezerwy na desce rozdzielczej samochodu. W takich sprzętach jak Honda Magna czy Yamaha Virago bardzo łatwo to zauważyć. W samochodach raczej ginie w tłumie kabelków i trzeba wiedzieć czego się szuka. To tak w bardzo wielkim skrócie ale chyba wiadomo o co biega ?!

Powiązane artykuły