Problem z trakcją po zamontowaniu opon- Honda Civic
Dodano: 12 kwietnia 2013 20:54
Mam dosyć ciekawą historię. Otóż człowiek zakupił sobie komplet opon do swoje Hondy Civic. Jako, że człowiek uważa siebie za najmądrzejszego na świecie, postanowił wbrew zaleceniom producenta, założyć szersze opony niż przewiduje specyfikacja. Po tej modyfikacji auto jeździ jak chce. Gość upiera się, że to wina opon a nie ich rozmiaru. Co o tym myślicie ?
Dodano: 13 kwietnia 2013 16:12
Opinie są na ten temat dość podzielone, wiele osób uważa, że opony powinny być dobierane do warunków panujących na drodze, po której najczęściej jeździmy np. oblodzona droga, śliska, ubita śniegiem itd. Oczywiście, że najbezpieczniej jest trzymać się zaleceń producenta, wiadomo, że w razie wypadku nawet nie z naszej winy możemy mieć poważne problemy z powodu niewłaściwego ogumienia. Osobiście uważam, że wybór opon węższych czy szerszych zawsze powinien się odbywać w zakresie rozmiarów wskazanych przez producenta.
Dodano: 13 kwietnia 2013 16:29
Z tego co wiem, to w Polsce dopuszcza się opon o wyższym symbolu prędkości (np. o symbolu T - 190 km/h zamiast S - 180 km/h) i o większym indeksie nośności (np. 82 - 475 kg zamiast 80 - 450 kg), niż to wynika z zaleceń producenta samochodu i na tym koniec. Wszystko inne jest już niezgodne z prawem!
Dodano: 13 kwietnia 2013 19:08
[quote=Urbański]
Mam dosyć ciekawą historię. Otóż człowiek zakupił sobie komplet opon do swoje Hondy Civic. Jako, że człowiek uważa siebie za najmądrzejszego na świecie, postanowił wbrew zaleceniom producenta, założyć szersze opony niż przewiduje specyfikacja. Po tej modyfikacji [color=#ff0000][b][u]podobno[/u][/b][/color] auto jeździ jak chce. Gość upiera się, że to wina opon a nie ich rozmiaru. Co o tym myślicie ?
[/quote]
W mojej wypowiedzi zabrakło słowa "podobno" (miejsce zaznaczone na czerwono). Chodziło mi raczej o opinie na temat zachowania auta. Zalecenia itp znam, bo muszę ale z takim idiotyzmem spotkałem się po raz pierwszy. Osobiście odnoszę wrażenie, że gość strzelił sobie z kolano kupując te opony i teraz tnie głupa, żeby odzyskać kasę.
Dodano: 14 kwietnia 2013 08:45
Szersze opony powodują usztywnienie samochodu, co w wielu przypadkach może byc dużym plusem, bo auto zachowuje sie bardziej stabilnie na zakrętach i przy dużej prędkości. Problem polega jednak na tym, że na naszych drogach pełnych dziur i kolein taki efekt rzadko kiedy da się osiągnąć. Największą wadą jest utrata komfortu jazdy, hałas i brak tłumienia. Nacisk takiej opony na jezdnię jest mniejszy przez co auto się gorzej prowadzi, zwłaszcza w deszczu gdzie dochodzi do pojawienia się aquaplaningu. Szersze opony powodują większe opory toczenia, co powoduje większe spalanie i słabsze osiągi przy słabym silniku. Gra nie warta świeczki.
Dodano: 14 kwietnia 2013 09:08
Niskoprofilówki wyglądają super ale poza tym to nic dobrego w nich nie ma, jak masz sportową furę i nie mieszkasz w Polsce to ok, ale u nas to nie ma najmniejszego sensu.
Dodano: 14 kwietnia 2013 10:55
Wiecie spotkałem się już z problemem ocierania o nadkola, problemami ze skrętem, wyciem itp. Nie sądzę jednak aby szersze opony miały jakiś bardzo znaczący wpływ na trakcję i prowadzenie. Oczywiście zdarzają się takie sytuacje ale są one wynikiem jakości opony a nie jej rozmiaru. W tym konkretnym przypadku opon są z górnej póły. Ponadto odczuwalna różnica zaczyna się od szerokości 225. Nie sądzę jednak aby przeciętny kierowca był w stanie wyczuć zmianę.
Dodano: 14 kwietnia 2013 12:28
Niestety, nie do końca się z Tobą mogę zgodzić. Na gładkiej nawierzchni, której u nas brakuje, szersze opony się sprawdzą, ale u nas to zupełnie inna bajka. Szerokie ogumienie nie lubi kolein, podczas jazdy wyraźnie czuć opór na kierownicy, a auto ma tendencję do szukania własnej drogi. Takie opony nie są na nasze drogi. Sportowe auto z fajną niskoprofilową oponą to super sprawa, ale na gładkich drogach.Nie będę tu nawet wspominał jak takie ogumienie uszkadza zawieszenie i jak łatwo takie opony uszkodzić na dziurawej drodze.
Dodano: 14 kwietnia 2013 12:47
Opinie sa dość podzielone na ten temat, jak dla mnie największe "przeciw" to ryzyko uszkodzenia zawieszenia, jak kupisz sportowe auto z fabrycznymi oponami to co innego, ale jak do zwykłej fury ładujesz takie opony to zawieszenie będzie do remontu po zaliczeniu pierwszej dziury. Jak ktoś chce na tkich oponach jeździć to powinien pomyśleć o zmianie zawieszenia, sportowe amory, sprężyny, grubsze stabilizatory.
Dodano: 15 kwietnia 2013 07:49
[quote=Marcin]Re: Problem z trakcją po zamontowaniu opon- Honda Civic
Wczoraj 12:28:21
Niestety, nie do końca się z Tobą mogę zgodzić. Na gładkiej nawierzchni, której u nas brakuje, szersze opony się sprawdzą, ale u nas to zupełnie inna bajka. Szerokie ogumienie nie lubi kolein, podczas jazdy wyraźnie czuć opór na kierownicy, a auto ma tendencję do szukania własnej drogi. Takie opony nie są na nasze drogi. Sportowe auto z fajną niskoprofilową oponą to super sprawa, ale na gładkich drogach.Nie będę tu nawet wspominał jak takie ogumienie uszkadza zawieszenie i jak łatwo takie opony uszkodzić na dziurawej drodze.[/quote]
Uważasz, że jesteś w stanie wyczuć różnicę miedzy np 205/55R16 a 195/65R15 ? Nie wiem jakim jesteś kierowcą ale idę o zakład, że 90% jeżdżących po naszych drogach nie wiedziała by o zmianie gdyby zrobić to w tajemnicy. Według mnie człowiek, źle dobrał opony i albo mu coś zahacza, ociera albo nie wchodzi dobrze na felgę. Zrobił to na własną odpowiedzialność, więc nie może zgłosić reklamacji odnośnie doboru opon dlatego próbuje wykazać wadliwość samego produktu.
Pierwsza
Poprzednia
1
Następna
Ostatnia