Wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Dodano: 19 lutego 2013 08:18
Jako, że na dniach będę zdejmował górę silnika. Pomyślałem zatem aby zrobić sobie głowice. Kolega radzi zmienić tylko uszczelniacze ale jak już mam ją na wierzchy to 200 zł w tę czy w tę nie robi mi większej różnicy. Wymieniał może ktoś same uszczelniacze ? czy jest sens ?
Dodano: 19 lutego 2013 15:42
a czy coś wskazuje na to ze trzeba wymienić uszczelniacze?
Dodano: 19 lutego 2013 15:53
jak masz wycieki to mozesz spokojnie wymienic uszczelniacze, robota nie jest bardzo trudna tylko wymaga zręczności, najważniejsze żebyś kupił porządne uszczelniacze, bo duzo jest szajsu co się rozpada, polecam goetze, tanie nie są ale jakoś pierwsza klasa.
Dodano: 19 lutego 2013 17:57
Samochód lekko dymi (właściwie to problem występuje przy odpalaniu a po rozgrzaniu jest spokój). Przeprowadziłem próby i na cylindrach jest spoko. Myślałem też o pierścieniowaniu ale chyba sobie odpuszczę bo to jednak skraca żywotność a w tej chwili to efektu żadnego mieć nie będę. Same zawory i gniazda zaworowe raczej są spoko. Głowicy nie słychać ale ten dym (właściwie dymek) mnie lekko wk...
Dodano: 19 lutego 2013 18:08
dym możne być spowodowany różnymi czynnikami, dlaczego od razu wnioskujesz, że to głowica? Znam przypadki kiedy mechanicy robili remont głowicy, a auto dalej dymi. Jaki to dym? Może przy obecnych temperaturach, to zwyczajna para wodna?
Dodano: 19 lutego 2013 18:27
Według mojej wiedzy, to w przypadku problemów z głowica dymi na biało także po rozgrzaniu silnika. Chmura dymu nie znika, a staje się większa wraz z rozgrzewającym sie silnikiem, jest to szczególnie widoczne podczas dodawania gazu.
Dodano: 19 lutego 2013 18:48
Moze to byc problem z uszczelka głowicy, sprawdzałeś czy w zbiorniku wyrównawczym pływają tłuste plamy oleju i czy przybywa oleju na bagnecie, olej na takie oczka jak w zupie?
Dodano: 19 lutego 2013 20:00
Objawy które opisujecie faktycznie wskazują na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący przedostaje się z płaszcza wodnego do komory spalania, co skutkuje kłębami białego dymu. W moim przypadku dym jest szaro-niebieski, zapach który towarzyszy spalaniu oleju jest specyficzny i praktycznie nie da się go pomylić z niczym innym. Dym po dopaleniu zimnego silnika wskazuje na uszczelniacze ponieważ nie trzymają one oleju który przez nie przesiąka. Po spaleniu oleju który przeciekł problem ustaje.
Dodano: 20 lutego 2013 12:24
nie pozostaje nic innego jak tylko wymienić wszystkie uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą, nie wiem jak to jest u mitsubishi ale ja miałem opla vectrę i tam był to standardowy problem, także wszystko szło hurtowo
Dodano: 20 lutego 2013 17:20
Przy zdejmowaniu głowicy wymiana uszczelki to konieczność. Ponadto jest szkoła która mówi, że każda wymiana uszczelki powinna pociągać za sobą również planowanie głowicy. W związku z tym zadałem pytanie czy ktoś uznał za obowiązujące twierdzenia drugiej szkoły która mówi, że pod demontażu głowicy planować nie trzeba. Ja osobiście jestem przedstawicielem pierwszej szkoły i dlatego wolałbym zrobić regenerację głowicy (w tym również jej planowanie) zamiast wymieniać same uszczelniacze. Z drugiej jednak strony nie chcę wydawać kasy na rzeczy zbędne. Zdecydowanie chętniej wydam kasę np. na nowy lift lub wyciągarkę.
Pierwsza
Poprzednia
1
Następna
Ostatnia