opel kadett kopci na niebiesko

Dodano: 14 czerwca 2013 15:09
Witam wszystkich! Od dłuższego czasu Kadett mojego ojca kopci na niebieskawo, ojciec ma zamiar pojechać do mechanika ale boję się że mu nagadają głupot żeby naciągnąć na kasę. Auto pali normalnie, oleju nie bierze, tylko przy przyśpieszaniu kopci. Jakie mogą być tego powody? Pompa do wymiany, uszczelka pod głowicą?
Dodano: 14 czerwca 2013 17:16
Jak na niebiesko to albo olej albo płyn chłodniczy. Jeśli nie bierze oleju to sprawdź jak się zachowuje płyn w chłodniczy. Jeśli np. zapowietrza się nagrzewnica albo płyn bulgocze to może być np. padnięta uszczelka pod głowica.
Dodano: 14 czerwca 2013 19:11
Dzięki za pomoc, no właśnie też tak myslę że to może być uszczelka albo pompa do wymiany. Jutro sprawdzę dokładnie auto.
Dodano: 14 czerwca 2013 19:24
sprawdź dokładnie czy faktycznie oleju nie bierze, przejedź palcem po końcówce rury wydechowej czy jest dużo syfu?
Dodano: 14 czerwca 2013 20:31
Syf na rurze będzie zawsze więc to żaden objaw. Zrób próbę ciśnienia i będziesz wiedział. Ewentualnie możesz przygazować i sprawdzić czy przy schodzeniu z obrotów auto dymi bardziej, jeśli o poranku masz chmurę a potem jest nieco lepiej. Taki objaw świadczyłby o uszczelniaczach.
Dodano: 15 czerwca 2013 07:02
Zawsze masz syf w rurze? W normalnie pracującym aucie tego syfu jest bardzo niewiele. Kolega ma problem z kopceniem więc w rurze moze pojawiać się duzo oleju czyli czarny syf który potrafi nieźle wyciekać. Jak u Ciebie taki syf występuje zawsze to masz problem,
Dodano: 15 czerwca 2013 17:38
Kopcenie na niebiesko to najczęściej zużyte uszczelniacze zaworowe albo pierścienie cylindrów przy dużym przebiegu. Tak czy siak bez wizyty u mechanika się nie obejdzie.
Dodano: 15 czerwca 2013 20:11
[quote=Wojtek] Zawsze masz syf w rurze? W normalnie pracującym aucie tego syfu jest bardzo niewiele. Kolega ma problem z kopceniem więc w rurze moze pojawiać się duzo oleju czyli czarny syf który potrafi nieźle wyciekać. Jak u Ciebie taki syf występuje zawsze to masz problem, [/quote] Teoretycznie masz rację ale w praktyce jest nieco inaczej. Przy sprawnych układach z rury wydobywa się woda, dwutlenek węgla itp ale wydziela się też np sadza. Faktem jest, że jest jej mało ale jest. Nie znam mechanika który po ilości syfu na wylocie rury byłby w stanie zdiagnozować uszkodzenie. Brudna rura to może wynikiem wielu uszkodzeń. Ponadto jak stwierdzić czy ilość syfu jest duża. Czy jak ubrudzisz palec to już uszczelniacze do wymiany ? P.S. Znam osobiście przypadek gdzie silnik żarł olej na potęgę a rura była czysta mimo braku katalizatora.
Dodano: 16 czerwca 2013 21:20
Ja kiedyś miałem przypadek, że samochód zaczął mi puszczać niebieskawy dymek. Mechanik czepił się, że silnik bierze olej. Przez dwa tygodnie szukał usterki. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowica. Uszkodzenie było specyficzne więc i diagnoza trudna. Nie róbcie człowiekowi wody z mózgu. Niech jedzie do mechanika i tam się wszystko wyjaśni.

Powiązane artykuły