Probelm EGR - Saab 9-3
Dodano: 20 stycznia 2013 12:34
Kolega w swoim Saabie "złapał" awarię. Jest to Saab 9-3 silnik diesla. Pojechał do mechanika a ten zdiagnozował uszkodzenie zaworu EGR. Według mechanika konieczna jest wymiana tej części. Koszt około 2,5 tys zł. Z tego co wiem zawór bez problemu można wyczyścić (kąpiel w nafcie) lub zregenerować. Mechanik stwierdził, że absolutnie nie wolno tego robić bo może to spowodować dalsze uszkodzenie silnika. O ile wiem to większość mechaników (nawet ASO) zaleca wstępnie przeczyścić taki zawór a dopiero potem go wymienić jeśli czyszczenie nie przyniesie skutku. Macie może wiedzę dlaczego w Saabach jest to niedopuszczalne.
Dodano: 20 stycznia 2013 14:20
Nie trzeba kupować nowego zaworu, możesz spokojnie oddać go do regeneracji. Wymienią ci uszkodzony element na fabrycznie nowy, zestroją elektronikę i zawór pracuje jak nowy. Koszt takiej roboty ok 380zł. Możesz tez umyć w benzynie ekstrakcyjnej, najlepiej kilka razy aż każda powierzchnia będzie idealnie czysta. Przy okazji warto przetrzeć też przepustnicę. Radzę zmienić mechanika, bo albo nie zna się na robocie, albo próbuje naciągnąć na kasę. Słyszałam o takich przypadkach, że kasował kasę, a zawór poddawał regeneracji.
Dodano: 20 stycznia 2013 14:25
jak zawór padł to mycie nic nie da, pozostaje tylko regeneracja. Problemy z EGR to częsta bolączka Saabów ale można je dość tanio zregenerować.
Dodano: 20 stycznia 2013 14:36
No tak ale skąd chłopak ma wiedzieć, że zawór jest padnięty? Przecież mechanik mógł tak tylko powiedzieć, żeby naciągnąć na kasę. Radzę pojechać do innego warsztatu i niech tam sprawdzą ponownie. Ja to mam zasadę, że na jednej opinii, zwłaszcza jak wymaga dużego nakładu kasy nie polegam, bo na różnych ludzi można trafić.
Dodano: 20 stycznia 2013 16:23
Sam osobiście czyściłem takie zawory i nigdy nie było z tym problemu. Znam przypadek kiedy w ASO (inna marka samochodu więc pewnie inne standardy) po diagnozie problemów z EGR, szef serwisu (chyba tak ta funkcja się nazywa) powiedział klientowi, że oni EGR raczej nie czyszczą bo szefostwo na to źle patrzy ale każdy mechanik bez problemu może to zrobić i od tego radził zacząć. Trochę mnie zdziwił ten rygor Saaba. Wiem, że np w 1.9 DCi te zawory są zaślepiane i samochód działa bez zarzutu. Kiedyś słyszałem podobną historię na temat Volvo. Tam podobno odpięcie jednostki centralnej skutkowało koniecznością wizyty w ASO celem ponownej kalibracji. Nie wiem ile w tym prawdy. EGR to wyłącznie zawór więc chyba logiczne, że kiedyś może on paść. Być może chodzi właśnie zestrojenie nowej części z komputerem samochodu. Skoro sprawa nie wydaje się taka oczywista postaram się dopytać o szczegóły może coś w praniu wypłynie.
Dodano: 25 stycznia 2013 10:43
Hmm czy warto pchać się w wydatek na zakup nowego? Zapewnie podjechałeś to niewłaściwego mechanika, podjedź lepiej do jakiegoś znajomego mechanika, niech on Ci doradzi co i jak i zapewne doradzi Ci odpowiednie wyjście z tej sytuacji. W sumie zastanawia mnie to, dlaczego niby nie można tego wyczyścić, skoro nawet sam piszesz, że jest takowa możliwość, bo sam robiłeś to zresztą.
Dodano: 25 stycznia 2013 16:57
To niestety nie jest mój samochód. Ze zmianą mechanika też może być problem bo o ile wiem to dwóch mechaników powiedziało, że nie znają Saaba i się nie podejmą. ASO Saaba w pobliżu nie ma. Przyznam szczerze nie wiem o co biega. Gdyby to była moja kabina to bym wypruł cały EGR i wyczyścił (niech się dzieje wola nieba). Trochę mnie to zaszokowało. Myślałem początkowo, że może chodzić o kalibrację ale to przecież tylko zawór który sam w sobie nie zwiera jednostki sterującej a jedynie jest sterowany. Ja osobiście nawet zaślepiałem EGR (w ramach eksperymentu), niestety nie był to Saab a na czyimś samochodzie nie chce się uczyć bo taka nauka może drogo mnie kosztować.
Pierwsza
Poprzednia
1
Następna
Ostatnia