Skoda Fabia - Jaki płyn hamulcowy?
Dodano: 22 kwietnia 2013 14:09
Witam, potrzebuję małej porady odnośnie płynu hamulcowego. Zauważyłem, że w mojej Fabii ( z 2006 roku 1,4 )ubyło płynu hamulcowego. Przewertowałem książkę serwisowa ale nic nie znalazłem na ten temat, na korku od zbiorniczka też nic nie pisze. Patrzyłem na kolor płynu w zbiorniczku ale jest taki jakiś nijaki, ni to żółty ni to zielony, auto kupiłem kilka tygodni temu więc nie wiem jaki był lany. W związku z tym mam pytanie jaki płyn powinienem zalać? Czy można dolać nowy płyn do starego, czy spuścić stary i zalać tylko nowy? Pozdro
Dodano: 22 kwietnia 2013 15:52
Według zaleceń producenta powinien być DOT4 i taki bym zalał, jak dopiero co kupiłeś auto to radziłbym wymienić płyn, bo taki nijaki kolor najczęściej świadczy o starym płynie. Spuść zawartość zbiorniczka i wlej nowy, to będziesz miał pewność, że będzie działa jak należny.
Dodano: 22 kwietnia 2013 16:25
Dzieki za pomoc, mam jeszcze pytanie jaka jest właściwie różnica miedzy DOT4 a DOT3? Słyszałem od ludzi że różnicy nie ma , ale jakoś nie chce mi się wierzyć.
Dodano: 22 kwietnia 2013 18:03
Płyny różnią się parametrami, inna temp wrzenia i inny skład i inaczej mogą reagować z elementami uszczelniającymi.
Dodano: 22 kwietnia 2013 18:24
dot 3 jest raczej stosowany do starszych aut bo nie jest tak inwazyjny a jak u Ciebie auto młode to spokojnie dot4 , jest jeszcze dot5 ale to do aut bardziej wymagających :)
Dodano: 25 kwietnia 2013 18:30
Nie pamiętam dokładnie ale chyba każdy korek wlewu (o ile jest oryginalny) ma opis płynu jaki się pod nim znajduje. Najlepiej jednak zmień płyn. To jest zawsze opcja najlepsza choć nie jest najtańsza.
Dodano: 25 kwietnia 2013 19:12
Właśnie o to chodzi że u mnie nie było nic na korku napisane, nie wiem czy korek jest nieoryginalny czy cos innego ale nic nie pisało.
Dodano: 25 kwietnia 2013 21:53
A na zbiorniczku nie masz naklejki z informacją ? Czasami zamiast naklejki (która może się oderwać) na zbiorniczku jest wytłoczona taka informacja. Jeśli nic nie ma to zrób tak jak radzą koledzy. Wywal ten płyn i zalej nowym. Płyn i tak powinno się wymieniać więc masz bardzo dobrą okazję żeby to zrobić.
Dodano: 26 kwietnia 2013 17:03
Chyba była naklejka bo jakiś ślad kleju został ale nic więcej nie pisze, zrobiłem jak radziliście i opróżniłem zbiorniczek, a później zalałem nowy płyn. Mam jeszcze pytanie, czy jak wleję więcej płynu powyżej max to będzie ok? Nie ma to chyba większego znaczenia na funkcjonowanie hamulców? W butelce zostało mi jeszcze trochę płynu, to jak długo mogę go trzymać? Na butelce pisze - ważne do 2018, ale przy zamkniętej butelce.
Dodano: 27 kwietnia 2013 14:33
Ja mam zasadę, że płyn raz otwarty ląduje w koszu. Pamiętaj, że płyn dobrze chłonie wilgoć, a to może zmniejszyć efektywność hamowania. Możesz dolać trochę więcej płynu, ponad max a resztę wyrzucić.
Dodano: 29 kwietnia 2013 14:26
Poziom płynu zawsze powinien się mieścić miedzy min a max. Jeśli dolejesz za dużo to możesz załatwić sobie np uszczelnienia. Płyn pod wpływem temperatury również zmienia swoją objętość. Nie głupi wymyślił tą podziałkę i chyba racjonalnym zachowaniem jest stosować się do tych zaleceń ?! Co to magazynowania otwartego płynu to nie sądzę aby była konieczność wywalenia go od razu. Jest jednak małe ale... Jeśli masz szczelny układ to po zmianie masz przez dwa lata spokój. Te resztki płynu i tak do niczego Ci się nie przydadzą.
Pierwsza
Poprzednia
1
Następna
Ostatnia