Subaru Impreza combi- instrukcja obsługi

Dodano: 27 stycznia 2013 10:41
Dysponuje ktoś instrukcją obsługi do Subaru Impreza GC combi. Chodzi mi głównie o info na temat "reduktora"- warunki dopuszczalnego użycia, ograniczenia itp. W necie jest trochę informacji na ten tema ale wiele z nich jest sprzeczne ze sobą. Fajnie byłoby zapoznać się z instrukcją bo tam jest wszystko na białym bez zbędnego filozofowania.
Dodano: 27 stycznia 2013 15:53
Instrukcji nie mam ale generalnie zasady są następujące: -służy tylko do skrócenia przełożeń -możesz używać podczas jazdy ale tylko ze sprzęgłem -możesz normalnie na nim jeździć, skręcać i wykonywać normalne manewry -generalnie zasada używania jak podczas zmiany biegów - nie wrzucaj reduktora jeśli prędkość obrotowa silnika jest większa niż dozwolona, czyli tak jak przy wrzucaniu biegów. -nie ma ograniczeń prędkości jazdy Jak szukasz profesjonalnej instrukcji, to chyba musisz śmignąć do ASO
Dodano: 27 stycznia 2013 16:53
Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia z tym związana bo w necie ciężko coś konkretnego wyczytać. Generalnie reduktor służy zwiększeni momentu kosztem prędkości obrotowej. W autach terenowych sprawa jest prosta. W przypadku Imprezy pomysł wydaje się zupełnie od czapy bo ani to samochód sportowy ani terenowy. W sedanach to jeszcze bym zrozumiał ale reduktory stosowane są combi- o co kaman ?
Dodano: 27 stycznia 2013 17:32
Dlatego właśnie Subaru stosuje najmniejsze przełożenia i reduktor trzeba rozpatrywać jako dodatkową pomoc podczas np. holowania przyczep czy innych pojazdów czyli przy dużym obciążeniu zwłaszcza w jeździe na stromych podjazdach. Zwiększa nieco dynamikę jazdy, kiedy silnik słabo radzi sobie z dużym obciążeniem. Reduktor może pomóc podczas jazdy w terenie kiedy zamiast asfaltu mamy piach czy błoto (nie mam tu na myśli jazdę off road) zmniejszając ryzyko utraty przyczepności. Może Subaru wyszło z załozenia, że kupujący kombi będzie dużo podróżował z dużym obciążeniem w różnych warunkach i stąd ten reduktor.
Dodano: 27 stycznia 2013 18:16
Właśnie dlatego chciałem zapoznać się z instrukcją obsługi. Na forach snute są najczęściej przypuszczenia a mnie chodzi o fakty. W Vitarach, Ferozach, Fronterach reduktor stosuje zupełnie niezgodnie z tym o czym myślał producent. Subaru słynie z rozwiązań nieznanych w innych samochodach więc i ewentualne problemy mogą być nietypowe.

Powiązane artykuły