Zepsuty wskaźnik paliwa S80

Dodano: 12 kwietnia 2013 14:57
Witam, jestem tu nowy i mam problem ze wskaźnikiem paliwa. Dzisiaj wsiadłem do auta i zauważyłem, że nie działa wskaźnik. Paliwo tankowałem kilka dni temu, a pokazuje pusty bak. W czym tkwi problem?Chodzi o Volvo S80
Dodano: 12 kwietnia 2013 16:01
Witaj, problemów może być kilka - uszkodzony pływak w zbiorniku, uszkodzony czujnik, bezpiecznik, uszkodzone kable. Z tego co kojarzę, Volvo miało sporo problemów z psującymi się czujnikami, więc może tu leży pies pogrzebany...
Dodano: 12 kwietnia 2013 19:20
Sam chcesz naprawiać czy pytasz tylko, żeby nie być zaskoczonym przez mechanika ? Najłatwiej wskaźnik sprawdzić demontują pływak. Mając go na wierzchu ruszasz nim i widzisz co się dzieje. Jeśli nie ma rezultatów to łączysz kable, wtedy wskazówka powinna pójść do samej góry. W ten sposób można sprawdzić pływak, przewody oraz sam wskaźnik. Powodzenia.
Dodano: 13 kwietnia 2013 08:46
może byż zawieszony pływak, u mnie tak właśnie było, pomogło uderzenie kilka razy od dołu zbiornika.
Dodano: 13 kwietnia 2013 10:24
Dziękuje wszystkim za pomoc, pomogła porada kolegi Boshu, walnąłem w zbiornik kilka razy i wskaźnik pracuje jak wcześniej. :) Zastawiam się tylko dlaczego się zaciął, czym to mogło byc spowodowane?
Dodano: 13 kwietnia 2013 13:38
Mało prawdopodobne aby pływak zawiesił się sam z siebie. Zdarza się oczywiście utopienie pływaka ale to zazwyczaj dzieje się przy tankowaniu. Po kilku kilometrach problem ustępuje samoczynnie. Nie chce być złym prorokiem ale z duża dozą prawdopodobieństwa mogę stwierdzić, że czeka Cię demontaż pływaka.
Dodano: 13 kwietnia 2013 18:04
Demontaż pływaka w jakim celu? Co jest nie tak, że się zawiesił?
Dodano: 13 kwietnia 2013 18:54
Pływak ma dość duża siłę wyporu więc jego "utopienie" jest praktycznie niemożliwe. Zdarzają się przypadki gdy pływak opada poniżej poziomu paliwa ale jeśli jest on sprawny to natychmiast wraca na powierzchnię. Zakładam, iż masz w swoim samochodzie pływak lity więc jego uszkodzenie w postaci przedziurawienia w grę nie wchodzi. Po kilku latach eksploatacji zdarza się, że tworzywo gdzie osadzony jest drut prowadzący pływak, wyrabia się i całość zaczyna "ukosować" a co za tym idzie zaczyna się podwieszać. Kolejna możliwa usterka to uszkodzenie całego mechanizmu. Zdarza się po prostu, że ścieżki wycierają się i wskaźnik przekłamuje. To tak w wielkim skrócie.
Dodano: 14 kwietnia 2013 08:53
Dzięki za odpowiedź, cóż będę musiał obserwować, jak na razie to pływaczek działa bez zarzutów więc jestem spokojny, bo przynajmniej wiem, gdzie leży problem. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc :)
Dodano: 14 kwietnia 2013 09:03
dołączę do tematu ja tez mam podobny problem z pływakiem bo czasem zatrzymuje się w połowie albo na rezerwie i nie drgnie nawet przy ponownym tankowaniu. Słyszałem że jest to często spowodowane zasyfieniem z paliwa i pomaga czyszczenie pływaka, czy ktoś to robił i mu działało?
Dodano: 14 kwietnia 2013 11:09
Nie wiem jak Ci to napisać w sposób prosty a zarazem zrozumiały. Chodzi o to, że pływak porusza zworkami, które chodzą po ścieżkach. Objawy jakie podałeś wskazywać mogą na wytarcie tego elementu. Czasami jest tak, że przeczyszczenie pomaga ale na krótko. W większości przypadków trzeba jednak wymienić cały element.
Dodano: 14 kwietnia 2013 12:11
no a jak się do tego pływaka najlepiej dobrać, bo nigdy tego nie robiłem?
Dodano: 15 kwietnia 2013 14:09
Nie wiem jak w twoim aucie ale w większości samochodów dostęp do zbiornika uzyskuje się poprzez demontaż kanapy tylnej lub przez klapę w bagażniku. O ile wiem to są przypadki kiedy zbiornik trzeba demontować ale to raczej nie u Ciebie. Poszukaj w tych dwóch miejscach. Ewentualnie zrób fotę i wrzuć to coś poradzimy.

Powiązane artykuły