2.0TS vs 1.6TS

Dodano: 25 stycznia 2013 16:37
Szukam Alfy i zastanawiam się który silnik będzie lepszym rozwiązaniem. Chodzi mi głównie o to jak tolerują gaz, jak wygląda kwestia kosztów związanych z eksploatacją itp. Dynamika, spalanie schodzą na drugi plan bo pewnie jakiejś wielkiej różnicy nie ma.
Dodano: 26 stycznia 2013 09:24
Przy 2.0TS dużo osób poleca sekwencję ze względu na plastikowy kolektor ssący, ale są też i tacy co montują zwykły LPG i tez sobie chwalą. Ja ci powiem że najważniejszy jest stan silnika, bo jak jest w kiepskim stanie to będziesz miał problemy z gazem i będzie ci strzelać na maxa. Alfa to kapryśny samochód niezależnie czy to 2.0 czy 1.6.
Dodano: 26 stycznia 2013 09:33
polecam ci instalacje sekwencyjna w 2.0TS, będziesz jeździł i jeździł, tylko pamiętaj żeby serwis robić regularnie.
Dodano: 26 stycznia 2013 09:47
Nie polecam ci instalacji do Alfy. Twin Spark to dość awaryjne silniki, a montaż LPG to tworzenie dodatkowego problemu. Kumpel miał, to wiem ile nerwów zjadł. Kupił auto z przebiegiem 180tyś i nowiutka instalacją LPG. Cieszył się trzy miesiące bo później to szła awaria za awarią. Nie wiem, może jak silnik jest w bardzo dobrym stanie i mały przebieg to gaz się sprawdzi ale jak samochód nie pierwszej młodości i ma przejechane kilometrów to nie polecam.
Dodano: 26 stycznia 2013 10:06
Zupełnie się z kolegą nie zgadzam. TS świetnie chodzi na gazie, mój brachol ma sekwencją w twin sparku (156 z 99 2.0)i chodzi bez zarzutów. Nawet lepiej niż na benzynie, a do tego świetnie pali bo w trasie 9litrów, a miasto 11. Alfy są dość awaryjne ale nie ma co wszystkiego na gaz zrzucać i jak zainwestujesz w dobrą sekwencję to nie będzie problemów.
Dodano: 26 stycznia 2013 11:08
Różnicy wielkiej nie ma, oba te silniki są dość paliwożerne, ale ja stawiałbym na większą jednostkę. 1.6 bywa często określana jako mało dynamiczna, więc ja postawiłbym na 2.0. Jeśli chodzi o instalacje, to najważniejszy jest odpowiedni i bezpieczny wybór. Uważam, że większość problemów z LPG pochodzi właśnie ze nieprawidłowego montażu oraz źle dobranej instalacji. Niestety jest niewiele gazowników z prawdziwego zdarzenia, którzy znają się na właściwym montażu. Każde auto wymaga indywidualnego podejścia, a Alfa i jej kapryśne TS szczególnie. Ludzie oddają swoje Alfy w ręce rzeźników. Najważniejsza jest cena instalacji i kropka, a później jak wychodzą jaja, to wszczynają burzę! Znałem gościa, któremu naprawdę świetny mechanik doradzał zainwestowanie w najlepszą LPG, żeby nie było późniejszych kłopotów. Gość miał to gdzieś i zainwestował w tani szmelc, który mu założył Pan Józek z Ursynowa. Auto pochodziło pół roku i zaczęły się problemy. Teraz gościu płacze, że kasy nie ma na naprawy. Ja tego nigdy nie zrozumiem i niech mi nawet nikt nie mówi, że naród biedny i kasy nie ma. NARÓD JEST GŁUPI !!!! Wyrósł w komunie i myśli, że wszystkich oszuka. Wracając do tematu, to radzę ci założyć bardzo dobrą sekwencyjną instalację do 2.0TS np BRC Sequent, koszy nie mały bo ok 6,5tyś ale coś za coś. Może też być Lovato. Koniecznie poszukaj sprawdzonego zakładu, który ma dobrą opinię, nawet jesli będziesz musiał jechać do sąsiedniego miasta, to warto. Dobrze założona i dobrana instalacja to brak problemów i radość z jazdy autem. Spalanie przy dobrej sekwencji w granicach 10l w trasie i 12 w mieście.
Dodano: 26 stycznia 2013 11:41
Pytałem w ASO o możliwość instalacji gazu. Człowiek powiedział mi coś takiego: "silniki Alfy reagują na gaz tak samo jak wszystkie inne silniki benzynowe bo ich zasada działania jest taka sama. Problem tylko w tym, żeby oszukać komputer który steruje wtryskiem. Komputer jest zaprogramowany na spalanie benzyny. Sztuczka polega na tym aby tak dobrać instalację i tak ja wyregulować, żeby komputer nie połapał się że zamiast benzyny dostaje gaz. W Alfach, Lanciach i Fiatach jest to możliwe ale kosztowne. Im nowszy samochód tym komputer sprytniejszy więc więcej wysiłku trzeba włożyć w to aby uwierzył, że jedzie na benzynie a to kosztuje". Podstawowa instalacja którą mi zaoferowano to coś około 5 tys. zł. Koleś stwierdził, że daje gwarancję, że będę zadowolony z tej instalacji. Jeśli już musi być benzyna to polecał mi silnik 2.0.
Dodano: 26 stycznia 2013 12:25
[quote=Michajko]Przy 2.0TS dużo osób poleca sekwencję ze względu na plastikowy kolektor ssący, ale są też i tacy co montują zwykły LPG i tez sobie chwalą. Ja ci powiem że najważniejszy jest stan silnika, bo jak jest w kiepskim stanie to będziesz miał problemy z gazem i będzie ci strzelać na maxa. Alfa to kapryśny samochód niezależnie czy to 2.0 czy 1.6.[/quote] Co Ty chlopie piszesz!!! Montaż zwykłego gazu do tego silnika to byłby jego zgon na miejscu! Silnik 2.0 TS musi mieć tylko i wyłącznie pełną sekwencje, no chyba że po tygodniu chcesz wymienić silnik. Nie rozumiem takich ludzi jak Ty, co po kosztach chcą wpakować gaz o 200-300 zł tańszy do silników, które kompletnie tego nie tolerują... Strzelanie z gazem? Proszę Cię! Takie coś było w starych autach typuc Lanos, Matiz, itp. ale nie w nowych sekwencjach - jak nie wiesz to się nie wypowiadaj, a nie ludzi w błąd wprowadzasz!!
Dodano: 26 stycznia 2013 12:50
Potwierdzam.. Sekwencja to już teraz podstawa, zwykły gaz to se możesz do staroci założyć. Dziwne jednak, że w ASO powiedzieli Ci coś takiego. Zazwyczaj ASO jest cięte na gaz i nie polecaja montowania do swoich samochodów. Może z jakims znajomym rozmawiałeś? Instalacja za 5 tyś? Chłopie, za to 2 założysz! Nie daj się nabrać na koszty. Ja kiedyś do BMW montowałem instalacje za 4500 zł, bo niby miała być jakaś mega cudowna, z gwarancją, itp. a był to zwykły bubel - dobrze, że odzyskałem pieniądzę. Zamontowali mi wtedy w innej stacji gaz za 2500 zł i chodzila elegancko przez ponad 25 tyś km, bo później sprzedałem ją i kupiłem większe autko.
Dodano: 26 stycznia 2013 19:56
Akurat ludzie z ASO Fiata/Alfy to chyba jedyni "specjaliści" którzy wydają się być spoko. Przynajmniej ten typ z którym ja rozmawiałem. Koleś na życzenie klienta montuje nawet używane części (wiadomo nie on sam bo od tego jest mechanik ale on to załatwia). Żeby było śmieszniej to sami te części załatwiają i sprawdzają. Przerobiłem temat i ręczę słowem, że tak jest. Wiadomo to jest ASO więc te 5 tysi wcale mnie nie dziwi. Do Fiata Brava gdzie również jest plastikowy kolektor otrzymałem podobną propozycję. Plus jest tego taki, że oni sami ogarniają temat. Przeważnie u "gazowników" jest tak, że jak jedziesz z samochodem to robią tylko to co związane jest z gazem. Z kolei wielu mechaników nie pcha łap do gazu. W tym przypadku oni są w stanie opanować temat holistycznie. Z tego co wiem to ten gaz jest przystosowany do konkretnego modelu auta więc nie ma mowy o cięciu, gięci i spawaniu jak robią to zakłady montujące LPG.
Dodano: 27 stycznia 2013 12:16
[quote=Loki] [quote=Michajko]Przy 2.0TS dużo osób poleca sekwencję ze względu na plastikowy kolektor ssący, ale są też i tacy co montują zwykły LPG i tez sobie chwalą. Ja ci powiem że najważniejszy jest stan silnika, bo jak jest w kiepskim stanie to będziesz miał problemy z gazem i będzie ci strzelać na maxa. Alfa to kapryśny samochód niezależnie czy to 2.0 czy 1.6.[/quote] Co Ty chlopie piszesz!!! Montaż zwykłego gazu do tego silnika to byłby jego zgon na miejscu! Silnik 2.0 TS musi mieć tylko i wyłącznie pełną sekwencje, no chyba że po tygodniu chcesz wymienić silnik. Nie rozumiem takich ludzi jak Ty, co po kosztach chcą wpakować gaz o 200-300 zł tańszy do silników, które kompletnie tego nie tolerują... Strzelanie z gazem? Proszę Cię! Takie coś było w starych autach typuc Lanos, Matiz, itp. ale nie w nowych sekwencjach - jak nie wiesz to się nie wypowiadaj, a nie ludzi w błąd wprowadzasz!! [/quote] Chyba nie umiesz czytać, bo ja nie napisałem, że pakuję tani gaz do auta, tylko przedstawiam opinie innych ludzi. Widzę, że wszystkie rozumy pozjadałeś i ci się wydaje, że o gazie w Alfie wiesz już wszystko, albo jeszcze więcej. Otóż, muszę Cię sprowadzić na ziemię. Wiesz gó...no, albo jeszcze mniej. Poczytaj fora Alfy to sie sam przekonasz, że kupa ludzi ma zwykły gaz i sobie chwalą, a strzelanie jest na porządku dziennym. Celowo napisałem, ze silnik musi być w dobrym stanie, bo jak nie jest, to nawet najlepsza sekwencja nie będzie pracować. Poczytaj jak są zbudowane silniki Alfy i jakie problemy mogą być przy gazie. Ośmieszasz sie tylko pisząc takie prostackie posty i krytykując innych nie podając żadnych argumentów.
Dodano: 27 stycznia 2013 12:32
Przyznam, że jest trochę niejasności. Koleś mówi, że silniki Alfy są takie same jak inne. Z tym się zupełnie nie zgodzę. Gaz trzeba dobrać do TS i umiejętnie zaprogramować kompa żeby nie było problemów. Takie "oszukiwanie komputera" to dość szerokie pojęcie i zastanawia mnie, co dokładnie facet miał na myśli. Ja już słyszałem o takim "oszukiwaniu" i jego konsekwencjach. Dodatkowo warto zapytać jakiej firmy jest ta instalacja, bo to bardzo ważne. Najlepiej będzie jeśli popytasz o opinie ludzi, którzy zakładali tam gaz, a najlepiej do Alfy.
Dodano: 27 stycznia 2013 15:29
Zasada działania silnika benzynowego jest zawsze ta sama, silniki różnią się tylko tym jak jest ona wprowadzana w życie. W nowoczesnym silniku jest milion różnych czujników które mierzą, ważą i sprawdzają skład mieszanki. Kiedy instaluje się LPG chodzi głównie o to aby te wszystkie czujniki dawały w miarę poprawny sygnał. W skrócie sprowadza się to do tego o co kłócą się kolega Michajko i Loki czyli do montaży odpowiedniej instalacji.
Dodano: 28 stycznia 2013 21:13
Ejj ludzie, może tak bez kłótni, co? Te forum jest publiczne, więc lepiej niech admin zareaguje, bo kurde różni ludzie to czytają, a Wy się kłócicie jak dzieciaki, wyzywając się... Słuchajcie, gaz to gaz - silniki są coraz to bardziej nowoczesniejsze i to jeden pierun, czy montujesz gaz do Alfy, czy do Porsche - musisz dobrać odpowiednią instalację i wszystko dobrze zgrać.
Dodano: 29 stycznia 2013 13:47
Mi chodzi, o coś innego, większość gazowników uważa, że silniki Alfy są takie same jak innych aut. Ja rozumiem, że zasada działania silnika benzynowego jest jedna, ale tu o dodatkowe zabezpieczenia chodzi. Bez wiedzy, jak należy zaprogramować dane czujniki i zabezpieczenia nie może być mowy o sprawnym działaniu instalacji gazowej. Twój mechanik mówił o "oszukiwaniu komputera" i mi właśnie o to chodzi, bo niestety nie każdy zna się na takich ustawieniach. Stąd właśnie pochodzą problemy jak strzelanie gazem, dławienie się silnika, problem z mocą czy check engine. Ogólna zasada działania silników benzynowych jest niewystarczająca w dobie dzisiejszej motoryzacji i słyszałem przypadki kiedy mechanik odmawiał naprawy alfy ze względu na jej silnik.

Powiązane artykuły