Jak to jest z tym dieslem w autach miejskich?

Dodano: 21 października 2014 16:16
Witam na forum. Chciałbym się poradzić w sprawie samochodów miejskich z silnikiem diesla. Chciałbym kupić 2/3 letnie ekonomiczne auto do jazdy po mieście. Na rynku jest dużo małych aut z ekonomicznymi silnikami diesla. Ja upatrzyłem sobie VW Lupo 1.4 TDI albo Citroen C2 1.4 HDi Słyszałem jednak trochę opinii, że silniki diesla nie nadają się do jazdy w ruchu miejskim ze względu na filtr cząstek stałych. Dealer, z którym rozmawiałem powiedział, że są to opinie wyssane z palca bo filtr można oczyścić w trybie awaryjnym. Wiem, że sprzedawca nie zawsze mówi prawdę więc chciałbym się dowiedzieć jak to naprawdę jest z tym dieslem w mieście? Z góry dziękuję
Dodano: 22 października 2014 15:04
Sprzedawca nigdy ci całej prawdy nie powie. Filtr cząsteczek stałych wymaga czyszczenia co ok 100km a do tego potrzeba dłuższej jazdy z większą prędkością. Przy jeździe w mieście jest to praktycznie nie możliwe.Jeśli filtr nie zostanie oczyszczony to silnik przechodzi w stan awaryjny co uniemożliwia normalna jazdę. W takiej sytuacji można skorzystać z awaryjnego trybu oczyszczania, który polega na tym, że silnik sam wejdzie na wyższe obroty aby oczyścić filtr. Jest to jednak sytuacja, którą należy wykonywać tylko w wyjątkowych sytuacjach a nie nagminnie. Taki stan może doprowadzić do usterki, której koszt usunięcia moze wynieść ponad tysiąc złotych. Jak dla mnie produkcja miejskich aut z silnikiem diesla jest chybiona. Osobiście wolałbym kupić benzyniaka i przerobić na gaz.
Dodano: 22 października 2014 17:01
No ale jaka to oszczędność jak diesel jest dużo droższy niż benzyna? Może ten VW czy C2 spalają 5l/100km ale w mieście to wątpię, że osiągniesz taki wynik. Dla przykładu Peugeot 107 1.0 benzyna spala niewiele więcej bo 5.5/100km albo Toyota Aygo z takim samym silnikiem 5.4/100km. No i odchodzą ci problemy z filtrem. Jak masz wiecej kasy na wydaniu to bardziej opłaca się zainwestować w hybrydę np. Honda Jazz Hybrydowa spala 5.2l/100km. Najlepszą opcją jest instalacja lpg.
Dodano: 23 października 2014 11:55
No tak ale w małym samochodzie instalacja gazowa zajmie i tak mały już bagażnik, dodatkowo koszty montażu LPG wcale nie są małe. Diesel jednak bardziej do mnie przemawia, jest oszczędny i do tego dłużej posłuży niż benzyna. Jeśli jest tak jak piszecie, to skąd taki wysyp miejskich aut z silnikami diesla? Z tego co się dowiedziałem to cieszą się one wielką popularnością.
Dodano: 24 października 2014 15:27
A skąd to przekonanie, że dłużej posłuży niż benzyna? Diesel kupuje się głównie do jazdy w trasie na dłuższych dystansach a nie do jazdy po mieście. Jazda w mieście jest wykańczająca dla silnika, także dla diesla. Trasa to co innego bo możesz nabić i 300tys bez remontu silnika, a w mieście połowę tego. Na dane producenta odnośnie spalania w ogóle bym nie patrzył bo na bank są zaniżone. Według mnie diesel w mieście to strzał w kolano.
Dodano: 27 października 2014 16:43
Każdy mechanik ci powie, że do miasta najlepszy jest gaz,ewentualnie benzyna ale nie nowy diesel, stary bez filtra cząsteczek stałych to ok, choć biorąc pod uwagę ceny paliwa żadna to oszczędność.

Powiązane artykuły